Kolejne plany ministerstwa na pomoc dla naszych stoczni

Posted by admin at 23-06-2016

Category: Logistyka, Przewóz, Spedycja, Transport

Tags: ,

Kolejne plany ministerstwa na wsparcie dla naszych stoczni

Polskie stocznie dużą część swojej produkcji przeznaczają na eksport, gdzie stawka VAT wynosi 0 procent. Lecz dotychczasowe regulacje podatkowe nie są zbytnio korzystne z punktu widzenia stoczni. Dlatego też Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej zaprezentowało pod koniec marca sporo ważnych zmian które dotyczą spraw podatkowych, a których głównym celem jest zapewnienie stoczniom w naszym kraju znacznie lepszej konkurencyjności. Spotkanie w tej sprawie zorganizowane zostało w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, i przebywali na nim wszyscy reprezentanci przemysłu stoczniowego. Brały więc w nim udział całe zarządy firm działających Związku Pracodawców Forum Okrętowe i wielu innych prywatnych i państwowych stoczni. Branża ze sporym zainteresowaniem odniosła się do przedstawionych pomysłów, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że miałyby one dotyczyć wszystkich zarejestrowanych w Polsce firm produkujących statki, a tych podmiotów jest coraz większa ilość i rozwijają się bardzo dynamicznie.

Pierwsze pociągi na nowej trasie przejechały w dniu 21 stycznia, i mogą to robić aktualnie dużo szybciej niż dotychczas. Nowe plany polityków na pomoc dla naszych stoczni
Jedną z najważniejszych propozycji, która się pojawiła podczas rozmów, jest zmiana jeśli chodzi o sposób odprowadzania podatku VAT. Jeśli chodzi o produkcję statków dla zagranicznych kontrahentów wynosi ona 0 procent, lecz sama stocznia musi oddać należności wszystkim dostawcom podzespołów i części podczas prac budowlanych, a rozliczone wszystko może być dopiero w momencie zakończenia transakcji. A że część projektów się ciągnie przez kilkadziesiąt miesięcy, to przez ten czas pieniądze po prostu zostają zamrożone, co ma duży wpływ na płynność firmy. Propozycje chcą przesunąć ciężar rozliczenia podatku na firmy dostarczające części. Dzięki temu, że produkcja ta jest znacznie szybsza, to dostawcy odczują dużo mnie nałożone na nich zobowiązanie, bo po prostu znacznie szybciej dostaną zwrot opłaconych podatków. Rozwiązanie tego typu mogłoby znacząco poprawić kondycję stoczni, jakie obecnie około dwudziestu procent środków które są przeznaczone na kupno wyposażenia muszą zamrozić jako podatki, a co się w tym wiąże mieć to również będzie spore znaczenie podczas negocjowania kredytów.
.

Sorry, comments are closed for this item.