Co nakręca giełdę przejazdów intermodalnych?

Z kilku pobudek ożywienia przewozów intermodalnych w Polsce, na czoło nie wysuwa się ani wyższa skuteczność nad przewozami drogowymi , ani lepsze korzyści dla klientów, bo nie w każdych warunkach się to uzyskuje. Istnieje presja na „bycie zielonym”, jaką same promują i jakiej ulegają światowe koncerny, zlecające transporty artykułów transportem uznawanym za w wyższym stopniu ekologiczny .

Transport intermodalny – co nakręca ten giełdę?

Ze względu na niedobrą infrastrukturę kolejową, niedorozwój większości kontenerowych terminali lądowych, także dominację na rynku przewozowym spółek z gromady PKP, wykorzystujących z nieuzasadnionych rynkowo przywilejów u znajdującego się w tej grupie zarządcy infrastruktury, rynek transportów intermodalnych w Polsce nie jest poruszany realnymi popytami rynku, w tym poszukiwaniem rozwiązań w wyższym stopniu efektywnych.transport multimodalny

W wyjątkowo uciążliwej sytuacji są spedytorzy,zdarzało się nam postradać kontrahenta z tego powodu, że przewoźnik kolejowy nie był w stanie dowieźć w określonych dniach towarów do odbiorcy końcowego lub jego usługa była marnej jakości.

Przykładem owego zeszłego jest brak sprawnego ustroju monitorowania kontenerów. W rezultacie zdarzają się sytuacje, w których kontrahent przewoźnika kolejowego w Polsce nie zawsze zna, czy ładunek trafił do zestawu pociągu z kontenerami i gdzie on chwilowo się znajduje. Z kolei spedytor korzystający w Polsce z transportów intermodalnych nie może udzielić klientowi zabezpieczenia, że towar przybędzie na czas. Spora rzesza spedytorów hamuje zatem stosowanie z omawianej usługi w wypadku ładunków ciężkich oraz w dowozach z hubów w Beneluksie, skąd to przewóz drogowy kontenerów jest wyraźnie droższy.

Duzi kontrahenci, zlecający wielkie potoki towarów do przewozu, i potężni operatorzy logistyczni, proponujący kompleksową realizację łańcucha dostaw, gdzie przedłużeniem dla usługi transportu morskiego jest przewóz kontenera z portu transportem intermodalnym , mający możność wykorzystania „proimportowych” kontenerów w eksporcie z Polski, umie skorzystać ofertę intermodalną w sprawny rodzaj robiąc ją bardziej zasadną kosztowo od drogowej.

Sektor frachtów intermodalnym w kraju zdecydowanie się poprawił w ciągu poprzedniej dekady, dodatkowo pod względem jakości usługodawców. Do tej pory jednak stoi przed wspomnianymi barierami. Mogą one hamować rozwój transportów multimodalnych, szczególnie z powodu okazujących się kolejnych wąskich gardzieli na infrastrukturze kolejowej, wraz z rosnącymi ilościami kontenerów generowanymi przez zachodnioeuropejskie huby oraz dynamicznie rozwijające się porty Pomorza.

Sorry, comments are closed for this item.