Najogromniejszy kontenerowiec globu nadchodzi

W teraźniejszych czasach przewoźnicy kontenerowi w szybkim tempie potrzebują podnieść ilość przewozową, a w następstwie tego zaczynają walczyć pomiędzy sobą.

Największy kontenerowiec globu (19,000 TEU) powstający na zamówienie China Shipping Container Lines (CSCL), oddany bedzie w ręce nowych właścicieli już w następnym miesiącu.  , dlatego jego zorganizowania nie pragnie podjąć się byle kto, lecz pomóc w jego realizacji zdoła wyłącznie doświadczona spedycja transportowa.

Jednostka zdeklasuje bieżących czempionów: Maersk Mc-Kinney Moller, Majestic Maersk, Mary Maersk i Marie Maersk(18, 270 TEU).

Chińska firma nie zaprzestanie jednak na jedynym egzemplarzu nowego giganta. Jednocześnie z nim w Hyundai Heavy Industries powstają dodatkowe 4 kontenerowce o takowych samych parametrach. Ich rozciągłość to 400m, wielkość 30,5m, a szerokość 58,6m.

W pierwszej chwili kontenerowce miały być cokolwiek mniejsze (18,400 TEU), wszak CSL mając na względzie przewóz dodatkowych 600 kontenerów, wystąpiło do stoczni o przyrost rozmiaru do 19,000 TEU.

Kontenerowce będą napędzane elektronicznie sterowanym sercem o mocy 77, 200 koni mechanicznych oraz dwoma układami uzdatniania wody EcoBallast. Szczególna budowa nadrzędnego silnika pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa, ograniczyć głośność, drgania oraz produkcję dwutlenku węgla.

System EcoBallast, wykorzystujący promienie ultrafioletowe, zezwoli jednakże klarować ponad 3,000 m3 wody morskiej , oczyszczając i sterylizując bakterie i plankton większy niż 50µm.

Oddanie pozostałych 4 statków przewiduje się na lata 2015-2016.

Sorry, comments are closed for this item.